Kam na enodnevni planinski izlet? (4)

Jalovec

(2645 m)

Jalovec - enodnevni izlet

Jalovec – enodnevni izlet

Dostop

Malo naprej od Kranjske Gore v vasi Podkoren zavijemo levo v dolino Tamar (dolina Planiških skakalnic).

Start

parkirišče v Planici (parkiranje ni plačljivo)

Smer pohoda

Sledimo makadamski cesti v Tamar, do koče na koncu doline je slaba ura hoje. Od tam naprej sledimo poti, ki je dobro markirana (6h). Najprej nas vodi skozi gozd, ki se kmalu razredči. Ko ga zapustimo, se povzpnemo po meliščnem pobočju do križišča – ogromna skala, na kateri sta označeni dve smeri: prva zavije desno na Veliki kot, druga pa čez Jalovško Škrbino, obe pa sta enako dolgi – 4.30 ure hoje. Mi sledimo tisti na desno in se že takoj na začetku razveselimo klinov in jeklenice, ko se povzpnemo strmo navkreber na zgornji nivo, na katerem nas pričaka prekrasen pogled na Jalovec. Na naši desni uzremo tudi Bivak, ki se sveti v jutranjem soncu. S Kotovega sedla nas spremljajo različne gorske cvetlice, med njimi pa kraljuje encijan kot tudi bodeča neža, ki je res nekaj posebnega. Košata zelena rastlina, ki bi jo človek imel kar pred hišo. Na sedlu se nam prikaže cel greben tja do Mangarta, ki se zdi kot na dlani. Težko si predstavljaš, da je do tja cel dan hoje. Ko se povzpnemo okoli gore, naletimo na prvi sneg, ki pa ga lahko obidemo in pred nami je le še najlepši del poti. Ob jasnem vremenu lahko pomahamo Kaninu in dolini Bavščice. Tja do vrha je potrebno prečiti še dve škrbini. Prva je manjša, v njej je trenutno kak meter snega. V drugi, ki je dosti večja, pa je zasnežen jezik zmrznjenega snega, ki se ga sicer da lepo prečiti, so že narejene stopinje, a se je potrebno na drugi strani ob skalni steni spustiti še kakšnih 5m do poti, kar pa zahteva dobro mero pazljivosti, pa tudi cepin zelo prav pride. Med robom snega in skalnato steno je za slab meter reže, ki pa je globoka dva metra. Od tu naprej je le še slabe pol ure poti do vrha, ki pa je lepo markirana in varovana.

Čas

Do vrha Jalovca je približno 6 ur hoje.

Spust

V dolino se odpravimo po krožni poti – spustimo se po grebenu proti Zavetišču pod Špičko in ko se spustimo nato ob škrbini, ne zavijemo desno pač pa levo po zasneženem pobočju proti Jalovški Škrbini. Trenutno je še toliko snega, ki sicer malce popusti pod težo stopinje, a vseeno priporočam dereze. Tudi v Škrbini je še kar nekaj snega, zato je spust po njej trenutno idealen, le čelada je zelo priporočljiva, ker se zelo kruši kamenje z vrha. Ko pridemo v spodnji del Škrbine, se tam snežen jezik razdeli na dva dela. Eden zavije levo in drugi desno – sledimo temu, saj je dlje časa zasnežen in se nam ni potrebno predolgo mučiti po melišču. Kmalu sklenemo krog in sledi le še spust skozi gozd do koče v Tamarju in potem naprej do Planice.

Nasvet

Za cel krog moramo imeti na voljo cel dan z jasno napovedjo, hoje je za 10 ur zmernega tempa, brez postankov in malice, ko se prileže posedeti in uživati v pogledu na vse strani.

Literatura

– Turistična karta Julijske Alpe z vodnikom, 1 : 40 000, Kartografija d.o.o.

– Planinska karta Triglavski narodni park, 1 : 50 000, Kartografija d.o.o.

– Turistična karta Alpski svet – zahodni del, 1 : 75 000, Kartografija d.o.o.

Helena Kokalj

————————————————————————————————————-

0 odzivov

Povej mnenje

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja